Kjøpsbetingelser

Travel Shop eies av Kystriksveien Reiseliv med tilholdssted i Steinkjer, og inneholder reiserelaterte varer med spesiell tilknytning til Kystriksveien (Fylkesvei 17) mellom Steinkjer og Bodø.

Kontakt og firmainformasjon – se her.

Forbehold
Vi tar forbehold om om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.

Priser
Alle priser er i norske kroner og vises både inklusive og eksklusive merverdiavgift i handlekurv. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m

Behandling av ordre og levering
Ved bestilling vil kunden motta en ordrebekreftelse pr. epost. Ordrene behandles daglig mandag – fredag. Vanligvis vil varene sendes fra oss samme dag som betaling mottas (se punkt nedenfor under betaling), maksimalt 2 dager etter mottak. Dersom det er tomt for en vare vil kunden bli kontaktet pr. epost eller telefon. Kunden kan da velge om de vil refundere kjøpet, eller vente til varen kommer inn på lager.

Frakt
Vi sender varene med brevpost, eller Smartpost ved forsendelser over 2 kg. Postens gjeldende satser brukes ved alle forsendelser.

Betaling
Betaling skjer enten ved forhåndsbetaling med kort, eller ved faktura. Ved fakturabetaling sendes varen så raskt pengene er inne på vår konto, ved kortbetaling så raskt ordren behandles.

Personopplysninger
Kystriksveien Reiseliv AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Kortinformasjon
Når du handler hos Kystriksveien Reiseliv AS blir betalingen behandlet av Nets, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Avbestilling
Dersom du ønsker å avbestille varene ta kontakt pr telefon eller epost. Om betaling til oss allerede har skjedd, vil pengene bli tilbakeført kunden innen maksimalt 30 dager. Om varen er motatt, må den returneres til Kystriksveien Reiseliv AS før beløpet refunderes.

Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Kystriksveien Reiseliv AS skriftlig melding om at du vil påberope deg mangelen. Kystriksveien Reiseliv AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene for reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp. Reklamasjonsrett er 2 år.

Angrerett
I følge angrerettsloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettsskjema. Du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet.

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks epost, CD, DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Kystriksveien Reiseliv AS når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.